Veel interesse in Dominicaanse Republiek dankzij ‘Wie is de Mol?’

Foto (c) Ted Murphy
Foto (c) Ted Murphy

Het populaire AVROTROS-programma ‘Wie is de Mol?’ laat zien in welke mate een televisieprogramma invloed kan uitoefenen op de vakantieplannen van de kijkers. Sinds de start van het 16e seizoen, op 2 januari van dit jaar, wordt aanzienlijk meer gezocht naar vliegtickets en vakanties naar het Caribische land. Dat schrijft reisorganisatie Tix.nl op haar website.

Zoeken na de uitzending
Op zaterdagavond is al een stijging in zoekopdrachten te zien, maar deze toename is op de zondag na de uitzending nog veel duidelijker. Vooral na afloop van de eerste aflevering en na de aflevering van 23 januari, waarin de prachtige Dominicaanse stranden zeer prominent in beeld waren, ging Nederland massaal op zoek naar reisaanbiedingen en vluchtinformatie.

In 2016 ziet Tix.nl tot dusverre een verdubbeling van het aantal zoekopdrachten naar bestemmingen op de Dominicaanse Republiek, in vergelijking met het jaar ervoor. Op de zondagen na de uitzendingen wordt zelfs een toename van 154% gemeten.

Kijken, kijken, niet kopen?
Het aantal daadwerkelijke boekingen blijft vooralsnog achter bij de oriëntatiegroei. Tix.nl ziet tot dusverre een lichte stijging in geboekte vluchten. Dit is uiteraard niet vreemd, omdat het een verre bestemming betreft.

Over een reis naar de Dominicaanse Republiek wordt doorgaans langer nagedacht dan over, bijvoorbeeld, een stedentrip naar Barcelona. De verwachting is dan ook dat het aantal boekingen nog aanzienlijk zal toenemen, zowel tijdens de resterende looptijd van de televisiereeks als daarna.

Hoe een populair televisieprogramma het lokale toerisme kan aanwakkeren is wel duidelijk…

Reageer
Total Views: 1340 ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *